8. APRIL DAN ROMA
- Život u apsolutnom siromaštvu povećava rizik od napuštanja škole koji prerasta u rizik od nezaposlenosti.
- Deca iz romske zajednice se suočavaju sa brojnim teškoćama u ostvarivanju svojih prava na kvalitetno obrazovanje.
- Romska deca su prezastupljena u restriktivnim formama zaštite(rezidencijalne ustanove za decu).
- Posebno su ugrožena deca koja žive i rade na ulici. Svakodnevno su izložena mnogostrukim rizicima po život, zdravlje i pravilan rast i razvoj.
- Deca su izložena etničkoj netrpeljivosti.
Ovo je samo deo problema sa kojima se sreću deca romske nacionalnosti. S toga su, kako bi pomogli u rešavanju bar dela problema nastavnici, vaspitači i saradnici članovi NVO'''Sovice'' osmislili program edukativno-sportskih radionica u kome se kroz drugačiji pristup obrazovanju i mehanizmima za sprovođenje, planiranje, praćenje i unapređivanje obezbeđuje puna uključenost dece iz romske zajednice. u obrazovanje. A time se :
- Prihvataju različitosti i formiraju pozitivni društveni stavovi.
- Nestaje neposredna diskriminacija i negativni stereotipovi, čime se obezbeđuje adekvatno kvalitetno obrazovanje.
- Deca su motivisana za nastavak školovanja.
- Eliminiše strukturno siromaštvo kroz obrazovanje..